Hvordan bliver du influencer?

At være en influencer kan virke som en af de mest tiltalende karrierer derude i dag. Det ser sandsynligvis meget let ud for folk, der kun ser toppen af isbjerget – at sende nogle billeder / videoer her og der, plus endda at modtage gratis produkter fra forskellige mærker, kan hurtigt virke som en sjov hobby  ikk’?  

Hvad mange mennesker ikke ved, er det hårde arbejde, som influencere ligger i at opbygge deres konti – det er ligesom enhver anden virksomhed, der har brug for meget tid og kræfter for at blive taget meget seriøst. Så hvis du er klar til at være dedikeret til at starte din egen forretning, deler vi gerne nogle råd om, hvordan du starter som en influencer.

1. Find din niche

Det første trin, der vil være basen i din influencer-karriere, er at finde ud af din niche og definere din målgruppe ud fra det. Du har sandsynligvis hørt det stort set overalt, det kan lyde som en anden “drik meget vand for at være sundere” opslag, der også bliver sagt overalt, men det er faktisk virkelig vigtigt og kan hjælpe dig meget til at fremme din karriere i industrien.

Niche kunne være relateret til mode, DIY, moderskab, fitness, madlavning og så videre. Det ville også være en smart idé at beslutte din niche fra starten, hvilket betyder, at hvis du vil lave mode-relateret indhold, indsnævre det til en konkret stil: det kunne være gademode, brugt tøj, vintage osv. At gøre det vil hjælpe dig med at nå følgere, der rent faktisk er interesserede i dit indhold og er begejstrede for dine nye indlæg, fordi de er interesserede i det nøjagtige tema, som du poster om.

Det ville være bedst, hvis du endnu kunne finde en niche, der ikke får meget dækning. Hvis du starter med noget, hvor konkurrencen allerede er ret tæt, vil det være lidt svært at skille sig ud fra de store influencers. Prøv at forblive helt dig selv og ikke kopiere eller efterligne nogen! På Promoty ser vi, at indholdsskabere, der er de mest autentiske og oprigtige,uden tivl vokser hurtigst!

Overvej din niche, så tænk på den målgruppe, du vil nå – alder, køn, placering, deres interesser osv. Hvis du definerer det præcist nok, bliver det lettere for dig at nå ud til det nøjagtige publikum!

2. Vælg en platform

Det andet trin for dig er at vælge en platform, der betragtes som din kompetance base:

  • hvis du er interesseret i at tage fotos, redigere dem, ville Instagram være et godt sted for dig;
  • hvis du er dygtig til at oprette videoer, som at prøve nye effekter eller nyde at tale foran kameraet, skal du vælge Youtube eller TikTok;
  • kan du lide at skrive meget? – Twitter eller en blog kan være noget for dig;
  • ikke så meget af en forfatter, men du er god til at føre samtaler? – du kunne tænke på at starte med din egen podcast.

Ideelt set ville det være smart at vælge mindst to platforme – hvis du bygger virksomheden på kun en platform, og i værste fald går konkurs, er der en risiko for, at du mister stort set alt (tror vi alle ved, hvad der skete med Vine). For eksempel kan du overveje at oprette et hjemmeside eller en LikedIn-konto til brug som en ekstra platform til dit brand.

Hvis du allerede er startet med din nye ønskelige karriere, men det går bare ikke godt, har du måske fat i den forkerte platform? Da Promoty er fokuseret på Instagram, vil vi også primært tale om Instagram i denne artikel.

 

3. Opsæt din profil

Det næste trin er at foretage nogle ændringer på din profil, som du vil forbedre (eller oprette en helt ny profil). Så hvad er de punkter, som du skal være opmærksom på?

  • Profil / forsidebillede. Da dit profilbillede er den eneste ting, der tiltrækker folk til at klikke på dit brugernavn, når de ser din kommentar et eller andet sted, skal du sørge for, at den ser tiltalende ud! Hvis du er på en platform, der kræver et forsidebillede, skal du også bemærke udseendet af det – kontroller, om profilen og forsidebillederne ser godt ud sammen!

  • Informativ bio. I sektionen bio / “om mig” kan du nævne, hvad dit indhold har er fokus på, og hvor du er baseret, måske tilføje noget sjovt, som også udtrykker din personlighed!

  • Flatterende feed. Hvis du allerede har nogle indlæg på din konto, skal du sørge for, at de ser tiltrækkende ud – er de nøjagtige til den niche, du valgte? Repræsenterer de den slags billede af dig, som du vil reflektere? Ser det ud til at du har lagt kræfter i dine billeder? Folk beslutter ofte, om de skal følge nogen baseret på om deres feeds er tiltrækkende.

  • Kontakt information. På Instagram anbefaler vi, at influencere opretter en skaberkonto, der giver dig nogle vigtige funktioner, såsom vækstindsigt og tilføjelse af funktioner, der straks tager andre til at kontakte dig. Det er meget vigtigt at tilføje dine kontaktoplysninger (e-mail, websted, andre sociale mediekonti osv.) Til biografen – på den måde bliver det lettere for andre (inklusive mærker) at nå ud til dig, når som helst!

4. Vær’ social

Det kaldes SOCIALE medier af en grund! Hvis du vil have folk til at finde dit indhold og socialisere sig med dig og dine følgere, skal du først gøre en indsats og starte samtaler selv!

Du kan gøre det på andres profiler – efterlad kommentarer, som deres indlæg, svar på spørgsmål om deres historier. På den måde bliver du ikke kun synlig og når nye følgere, men støtter også dit eget samfund!

Én ting er at like og kommentere andres indlæg, en anden, måske stadig vigtigere, er at iteragere  med vores egne eksisterende følgere. Hvis de tager sig tid til at interagere med dit indhold, skal du finde tid til at interagere med dem: Stil spørgsmål under billedteksterne og historier og  svar på deres kommentarer, sørg for at dine svar til DM’erne er grundige og venlige! Det vil vise dine følgere, at den tid de giver til dig faktisk betyder noget for dig, og at du sætter pris på det.

På en anden note, hvis du ser, at dine følgere  ikke rigtig engagerer sig i dit indhold, skal du finde ud af, hvad der kan være årsagen – kan det være kvaliteten af ​​dine fotos? Måske skulle du prøve at stille nogle spørgsmål i dine billedtekster? Måske sender du indlæg for ofte? Eller er indlæggene for ens? Tænk på dine tilhængere som dine klienter – hvad vil de se, høre eller lære om? Prøv at ændre tingene lidt og ikke give op!

5. Ikke stress over antal af følgere/likes

Dette er en vigtig ting at huske: vær ligeglad med antallet af dine tilhængere. Du har ikke rigtig brug for massive følgere for at få succes. Det er meget klogere at starte med en lille fanebase, der faktisk er interesseret i dit indhold, der læser gennem dine lange billedtekster, som de nye indlæg, gemmer afstemningerne om historier – det er de følgere, der betyder noget.

Lad os måske forklare det i tal:

  • du har 10.000 tilhængere, men engagementsprocenten (ER) er 15%, hvilket betyder at du har omkring 1500 tilhængere, der kan lide og kommentere dine indlæg regelmæssigt;
  • du har 5000 tilhængere, men en ER på 30%, så i så fald ville du også have 1500 aktive tilhængere.

Dette viser tydeligt, at du kunne have en fordobling af tilhængere, men hvis de bare står der og dybest set springer over dine indlæg, har du virkelig brug for dem?

I øvrigt! Da mikroinfluencer normalt har en ganske høj engagementsprocent plus en bedre forbindelse til deres tilhængere, begynder brands mere og mere at se på mindre influencer! (Læs mere hvorfor mærker måske foretrækker mikroindflydende her).

Husk derfor, prøv ikke at få bare nogen tilhængere, så du kan se antallet vokse – vær langsom og konsekvent, for at finde de perfekte match til dig. Du vil helt sikkert se det betale sig! Dit job er at påvirke mennesker, så find folk, der ønsker at blive påvirket af dig!

 

6. Vær vedholden!

At være ærlig, åben og interagere med andres konti er ikke de eneste vigtige træk ved at dyrke en konto. Konsistens er sandsynligvis noget, som startende influencer ofte ikke understreger. Det er vigtigt at planlægge dine kommende indlæg, så du regelmæssigt sender indhold, og ikke lader dine følgere “hænge”. Et lille hack, som skaber en struktur for dig selv: hvilken type indhold du skal dele hver dag – for eksempel som en fitnessinfluencer kan du dele noget motiverende om mandagen, forklare nogle øvelser på onsdage, dele sunde opskrifter på lørdage osv. Det hjælper med at holde dit indhold variabelt og generere ideer til seje indlæg på samme tid. De mest succesrige influencers, især dem, der er på vej op, har strenge indholdsplaner!

For eksempel sagde vores kampagnekvalitetschef @annirahula, at hun havde 7.000 tilhængere i meget lang tid, men da hun oprettede en plan for sig selv og begyndte at poste regelmæssigt, nåede hun 10.000 på få måneder.

 

 7. Level up dit content

Når du taler om det indhold, du planlægger at sende, skal du sørge for, at det er af høj kvalitet! Kvalitetsbilleder med god (kan være grundlæggende) redigering ser tiltalende ud og viser, at du ved hvad du laver. Hvis du gør dit job professionelt, vil folk holde fast og blive glade, når de ser nyt indhold fra dig! Kvalitet betyder ikke, at dine billeder skal tages på et professionelt kamera af en professionel fotograf, det betyder simpelthen at holde linsen på dit kamera (telefonen er helt fin) ren, vær opmærksom på baggrunden og belysningen, hold horisonten lige og lav en lille farvekorrektion i slutningen.

Her er nogle apps, som influencers på Promoty bruger mest til deres indhold:

  • Lightroom – langt det mest populære billedredigeringsværktøj blandt Promoty-brugere, du kan søge efter gratis forudindstillinger online eller lære farvekorrektion på Youtube!
  • VSCO – har også fantastiske funktioner og ganske mange filtre at vælge imellem
  • Snapseed – har børster, der kan bruges til at gøre visse dele af billedet slørede, lysere, mørkere, tilføje eller fjerne mætning
  • Udfold / Canva – fantastisk til at få dig til at se historier mere unikke
  • Snapchat – har seje filtre, som indholdsskaberen ofte bruger til IG-historier

Da fotos af høj kvalitet uden indhold bag dem kan være ret meningsløse, er det et must at være opmærksom på kvaliteten af det indhold, du også sender: hvert af dine indlæg skal være inspirerende, lærerigt eller underholdende. Du kan dele anbefalinger om dine yndlingsprodukter, nyttige tip & tricks, sjove historier, dine livsundervisning osv. (Alt efter din egen niche og stil). Tænk igen på din målgruppe, og hvorfor skal de følge dig, hvad har du at tilbyde dem?

Tid til dine første brand-tilbud

Når du først har fundet ud af alle ovenstående tip og tricks, du har opnået en smule følgere lidt efter og dit engagement er højt nok, kan du prøve at række ud til små brands, som du tror ville være interesseret i at samarbejde med dig! Der er intet magisk nummer, med den rigtige mængde følgere eller rækkevidde – hvis dine værdier matcher brandet perfekt, behøver du måske ikke engang 1000 følgere til at begynde med. Husk, at du som nybegynder er nødt til at bevise dig selv en masse, ved at du først ikke får penge, men kun udfører produkttilbud, samarbejde med mindre lokale butikker i stedet for store internationale detailhandlere osv. – på den måde kan du vise, hvor god du er er til større mærker i fremtiden.

Husk også altid kun at arbejde med mærker, hvis produkter / tjenester du faktisk kan lide og bruger – vær oprigtig! Mængden af ​​brandaftaler eller samarbejdsindlæg, du laver, bestemmer ikke, hvor god en influencer du er! Vi vil sige det modsatte: Jo mere omhyggeligt du vælger dine partnere, jo mindre du har dem og jo mere værdifuldt indhold du deler  (dine egne anbefalinger, ærlige meninger, personlige historier), jo mere troværdig vil du blive og jo større værdi af hvert samarbejde!

Hvis du er for bange for selv at nærme dig brands, kan du tilmelde dig som influencer på Promoty og vente på dine tilbud, så du kan ansøge om de kampagner, der ser tiltalende ud for dig!

Så husk, at være en influencer betyder ikke bare at sende indhold, når du har lyst til det eller modtage produkter fra mærker ud af det blå. Det er ikke en afslappet hobby, men et fuldtidsjob som enhver anden: at opbygge en virksomhed, have en strategi og en vision, tænke mange skridt fremad og have et mål. Vær dedikeret til det, du laver, og forvent ikke at blive en succesrig influencer de næste eller et par dage. Vi ønsker dig held og lykke! ♡

Download appen for at komme i gang:

Download on the App Store
Get it on Google Play
More on the topic