Hvordan fungerer Promoty: Step-by-step guide

Sociale medier spiller en stigende rolle i vores indkøbsadfærd: 70-80%  af befolkningen leder efter yderligere oplysninger på de sociale medier, inden de træffer en købsbeslutning. Hermed hele 92% stoler på anbefalinger  mere end traditionel reklame og annonceringer. Derfor skabte vi Promoty.

kort sagt, fungere Promoty platformen således:

•  Brand opretter en kampagne.
•  Influencers ansøger til kampagnen.
•  Influencers uploader deres indhold på Promoty
•  Brandet gennemgår indholdet.
•  Når indholdet er godkendt kan  influencers poste indholdet til deres sociale medier.
•  Brandet vil se den fulde kampagne statistik på Promoty.

 

Stadig lidt forvirrende? Lad os se nærmere på hvordan Promoty fungerer!

1. Oprettelse af et brand
2. Oprettelse af en kampagne 
3. Valg af influencers
4. Gennemgå indholdet

1. Oprettelse af et brand

STEP 1

Den første trin er at oprette en konto og udfylde brand oplysningerne: navn, hjemmesode, profil billede og en kort beskrivelse.

Du kan oprette et her.

2. Oprettelse af en kampagne

STEP 2

Klik på den blå “Opret første Kampagne” knappen for at opsætte din første kampagne.

STEP 3

 

Under “General“, kan du:

 

Navngiv dit kampagne – Dette er det første influencer læser,  sørg derfor at gøre det iøjenfaldende;

 

Beskriv din kampagne – et overblik over brandet, formålet med kampagnen samt hvorfor  influencers bør samarbejde med jer;

 

Lav hashtags for kampagnen – De her er hashtags som influenceren vil nævne i deres oplæg. Hold det gerne minimalt! Hashtag #reklame vil blive tilføjet automatisk da reklamer er obligatorisk at fremhæve på de sociale medier.

 

👉🏼 Mere omk at skrive en god kampagne annonce:  

KHvordan skriver jeg en god kampagnebrief ?

5 influencer marketingkampagne briefing at følge

 

STEP 4

Under “Guidelines“, kan du:

• Tilføje kampagne krav: beskriv hvilke influencers du er på udkig efter;

• Sæt DO’s og DON’TS der fortæller ansøgerne hvad du forventer af dem.

PS! Vi vil foreslå at benytte symboler som   eller  foran hvert punkt under DO’s og DONT’s – dette vil gøre det lettere at skabe et overblik over vigtige punkter!

STEP 5

Under “Duration“, kan du indstilel de datoer du ønsker for kampagnens gang.

PS! Hvis du vil have, at dit samarbejde er langsigtet, foreslår vi at indstille slutdatoen til “valgfri” – på denne måde kan influencere uploade deres indhold regelmæssigt, og kampagnen kører, indtil du afslutter den manuelt.

Hvis du indstiller applikationens slutsdato til en bestemt dag, men lader kampagnens slutdato være “valgfri”, vil nye influencere ikke kunne ansøge efter den valgte dato, men kampagnen vil være synlig for dem, der allerede har ansøgt / blevet godkendt.

STEP 6

Under “Content, skal du:

• Vælge om du forventer et engangsindhold eller månedlig indhold fra influenceren (Begge forklaret forneden);

• Sæt eksempel hvor mange dage før, vedkommen skal upload deres indhold til forudgående godkendelse. Hav in minde at indholdet muligvis har brug for  touch-ups før din endelige godkendelse , så sørg for, at influenceren har tid nok til at foretage disse ændringer.  Vi anbefaler at du sætter datoen for kampagnen 3-5 dage før kampagnens officielle startsdato;

• Sæt hvor mange dage indholdet bør være på influencerens profil. 

Her kan du også beskrive forventningerne til indholdet mere detaljeret.

Engangsindhold vs månedlig indhold

Engangsindhold betyder, at at du kan indstille bestemte datoer for de efterspurgte indhold og når alle indlæg er lavet,  slutter  samarbejdet.   

Du kan ændre indholdets type (om du har brug for et post eller en story) og antallet af indhold  ved at klikke på felterne nedenfor.

Månedlig indhold er fremragende til at have længerevarende samarbejder med influencers. Her kan du også indstille antallet af indhold, der forventes inden for en bestemt dato. 

PS! Hvis du indstiller slutdatoen for kampagnen under Varighed til “valgfri” og vælger Månedligt indhold, skal de influencers du har godkendt, oprette indhold hvert måned inden den dato, du angiver her.

STEP 7

Fanen “Payments” giver dig mulighed for at vælge, om du vil belønne indholdsskaberne med penge, produkter eller med begge dele.

Hvis du vælger at belønne med produkter, kan du tilføje produktets navn, et link til produktet, beskrivelse og værdi. Hvis du tilføjer mere end et produkt, kan ansøgerne vælge et af dem. Bemærk, at influencer ikke kan se produktets værdi – så hvis du vil have dem til at vide det, kan du tilføje det i produktnavnet (for eksempel: “100 DKK gavekort”).   

PS! Når man kun belønner influencer med produkter, tilføjes et kommissionsgebyr på 75 DKK + moms for hvert indsendt indhold.  

Hvis du vælger at belønne med penge, vil du ikke være i stand til at indstille prisen, da alle påvirkere opkræver forskelligt – derfor er det dem, der sætter prisen for deres indhold.  

PS! Den pris, du ser på hver applikation, består af influencerens gebyranmodning og en bestemmelse på 20% til Promoty, hvilket betyder, at der ikke opkræves yderligere gebyrer.

STEP 8

Under “Targeting“, kan du indstille, hvilken profil / influencer du vil finde: hvor mange følgere de skal have, hvor deres demografi skal være baseret, influencerens køn, alder osv.  

Kun influencers, der opfylder alle de angivne kriterier, vil se din kampagne. Vi anbefaler ikke at indstille kriterierne for snævert – da du kan risikere at udelukke influencers, der er dine største fans!

STEP 9

Det sidste trin er at se, om alt, hvad du har indstillet, ser korrekt ud. Sørg også for at kontrollere visningen i telefonen til højer!  

Hvis alt er korrekt, skal du klikke på Start Campaign“.

STEP 10

når du har indsendt din kampagne, gennemgår vores team den, herfra går den live!

Du kan se alle dine kampagner og deres status under fanen “Campaigns”:  

• Hvis kampagnen ikke er startet eller endnu ikke er godkendt, vises den under “Draft”   

 Når den er godkendt, modtager du en e-mail-underretning, og kampagnen vises under “Running Campaigns” (PS! Den vil ikke være synlig for influencers før den dato, du har angivet til startsdato under “Duration”). 

3. Starting with your collaborations

3.1. Udvælg de influencers du gerne vil samarbejde med

Du kan se kampagne ansøgninger hvis du går ind på  Campaigns > under Running Campaigns, klik på den specifikke kampagne > Applications.

Der kan du se alle de influencers, der har ansøgt til din kampagne: du kan se deres kreative idé, Instagram-statistik og den pris, de beder om et indlæg. Hvis du klikker på deres profilbillede, kan du se deres Instagram-feed og en mere detaljeret visning af deres publikums demografi. Når du har besluttet, om du vil arbejde med dem eller ej, kan du accept eller refuse ansøgeren.

PS! Hvis du gerne vil forhandle prisen der er efterspurgt af influenceren, sørg for at gøre dette før du acceptere vedkommen til kampagnen!  Du kan benytte Chat til netop dette.

Read more: Hvordan du finder og udvælger influenter?

If it’s a product campaign, the next step is sending out the products. In general, it’d be good to deliver it as fast as possible after approving the influencer! Under “Shipping“, you can find influencers’ shipping addresses, contact information, and the products they chose.

3.2. Godkendelse af indsendte indhold

Under “Review” , kan du se de indsendte indhold, der er fordelt i to:

Content to be reviewed – Indhold som du skal godkende eller afvise ved at  efterspørge ændringer 

At klikke på “Anmod om ændringer” betyder at influencer vil se afvisningsårsagen, foretage de ændringer der er efterspurgt og hermed indsende indholdet igen.  

Approved content – indhold, som du har godkendt og er klar til at blive sendt online.

Du kan se hele billedet ved at klikke på billedet.  

PS! Når du klikker på “Approve”, bliver du ikke debiteret, før influenceren uploader indholdet på deres platform. Når de først har slået det op på deres sociale medier,  tilføjes gebyret til brandets månedlige faktura, som du modtager i slutningen af ​​måneden.  

Som brand har du ikke pligt til at købe noget af det indsendte indhold – hvis det oprettede indhold ikke opfylder kampagnens kortfattede eller brandets forventninger til kvalitet, kan brandet afvise indlægget eller bede om ændringer.  

For at beskytte influencerens indhold har alle indlæg et Promoty-vandmærke på dem. Når brandet køber et indlæg, kan de downloade billedet i fuld størrelse uden vandmærket. Det købte indholds medierettigheder tilhører brandet, hvilket betyder, at mærket kan bruge det på alle deres sociale medie platformer. 

Indholdet, der uploades online, vises under “Content”. Der kan du også se statistikkerne for hvert indlæg: likes, kommentarer, rækkevidde, visninger, gemninger og engagement.

3.3. Hold oversigt over dine kampagne statistikker

På Promoty, kan du nemt måle hvordan din kampagne klare sig: antallet af exponeringer, reach, likes, kommentare  , geme you can easily see how your campaign is doing: the number of impressions, rækkevidde, likes, kommentarer, gemninger og  engagementsprocent for hvert indlæg såvel som for hele kampagnen.

Lyder det lovende? offentliggøre din kampagne gratis!

Promoty gøre det muligt at finde de rigtige influencers til dit brand, med 50 000+ influencers fra Denmark, Estland Finland, Latvia, Lithauen, Norge, Sverige, og Holland.

Ligeledes, at oprette en kampagne er gratis  og 100% risikofrit – du skal kun betale hvis du kan lide de indhold der er blevet lavet og  posted online, så hvis du ikke finder passende influencers til din kampagne, vil det ikke kost dig noget!Start her👇🏼

More on the topic