Influencer marketing case study; Zilver Danmark

Som marketings folk forstår du nok vigtigheden i at have en attraktiv forretningsprofil på Instagram. Hvorfor ikke overlade det til dem der gør det bedst!  

Promoty har netop lanceret en samarbejdsform kaldet ”Content-only”, hvor du nu har muligheden for at samarbejde med dygtige influencers til at skabe attraktive kvalitets billeder af dine produkter, der netop appellere til dit kundesegment. Disse billeder og videoer kan bruges på din Instagram forretningsprofil, webshop og diverse sociale medier! 

Smykke virksomheden Zilver Danmark gjorde brug af denne samarbejdsform på Promoty, for at skabe et mere attraktivt smykkeunivers for deres forbruger.  

Læs denne influencer marketing case study forneden. 

Zilver Danmark kampagne

Zilver Danmark er et lille Kolding produceret og designet smykke virksomhed, der har været på det danske smykke marked i nogle år. Dog oprettede virksomheden først en forretnings profil på Instagram tilbage i maj 2020.

Virksomheden havde tidligere haft en del erfaring med markedsføring via Facebook ads, som de havde gjort brug af i mange år, dog var Influencer markedsførings til gengæld et helt nyt område for dem. Med en stor interesse for denne voksende marketingsform, fandt Zilver Danmark Promoty oktober 2020.

I samarbejde med Promoty blev der udformet en influencer og kampagne strategi som løb hen over juleperioden til og med februar 2021.

#MYZILVER

Kampagnen hed #MYZILVER og tog udgangspunkt i Zilvers Cabochon kollektion. Denne kollektion indebar  smykkestene der kom i et bredt spektrum af farver. Smykkestenen sad i en blomsterformet fatning, som gav designet det danske minimalistiske og organiske udtryk. Fordi hver sten var unik, var formålet med kampagnen at sprede budskabet om #MYZILVER, hvor forbrugerne blev gjort opmærksomme på det unikke aspekt i smykket, at hver sten havde deres egen betydning og energi, som gør smykket personligt og specielt. Hermed, når man som køber valgte et smykke, var det et udtryk af en selv. 

Der blev lavet et GIVEAWAY for at skabe Brandawareness, hermed op til black friday, blev der lavet et special tilbud, influencers hjalp med at promovere. Lidt ind i det nye år blev en ny kollektion lanceret hvor Influencers producerede billeder til Zilver Danmark. 

influencer marketing case study
Case studie om content-only

Resultat fra kampagnen

Kampagnens formål var at skabe Brandawareness for virksomheden der skulle lede til salg hen over juleperioden.

Med 16 forskellige mikroinfluencers, hvis profil var livstils, interiør og mode orienteret, med følgerskare der svang fra 2637 til 51.809, havde denne lille virksomhed nået ud til 80.102 profiler, fået 7283 likes, med 608 kommentar og 150 gemte opslag om Zilver, med et gennemsnitligt engagement rate på 6%, hvilket indikere hvor stor en grad influencers følger skare havde interageret med influencers opslag om Zilver.

Ud af de 16 samarbejder, var der en enkel influencer der stod ud, Matlan Thihlum @matlanthihlum.

En ung mor på 28, hvis profil har fokus på design og indretning med en lille følger skare på 4142, havde vækket interesse iblandt diverse virksomheder som Boconcept, Elementdecor og Scandinavisk home mm. Ligeledes var en artikel skrevet om Matlan på blogmagasinet.dk du kan læse her.

Promoty hjalp Zilver med at stable et længerevarende samarbejdet med influenceren Matlan, med formålet om at skabe nogle kreative produktbilleder som Zilver kunne bruge på deres egne virksomhedsprofil på instagram.

Zilver instagram profil
Billede af zilver instagram

De nye billeder resulterede i et større følger antal, højere engagement rate og interaktion med virksomhedens kunder.

Der blev skabt et tydelig brandidentitet , der hjalp Zilver Danmark med at opretholde deres følgere på virksomhedens profil.

Mange marketer forstår vigtigheden i at skabe et godt brandidentitet og spændende indholde der er interessant for ens kundesegment. Hvorfor ikke overlade det til dem der gøre det bedst, til de der netop lever af at opretholde en attraktiv profil. Dem som har kendskab til det nyeste trend, som forstår hvad forbrugerne gerne vil se og har en interesse for fotografi og estetik.

Det er langt mere budget venligt at samarbejde med en influencer end en fotograf der tager alt for opstillede produktbilleder til Instagram.

Hvis du sidder med nogle spørgsmål om platformen, vores influencer marketing case study eller hvis du blot gerne vil diskutere forskellige kampagne ideer og strategier, kan du booke en tid med vores country manager, eller skrive ind til [email protected].

11 + 11 =

More on the topic